امروزه یک رهبر سازمانی نوآور بودن به هیچ عنوان ساده نیست. برای ایجاد نوآوری در سازمان، با طیف متنوعی از تفاسیر نوآوری از درون و بیرون سازمان، فقدان درک جامعی از آنچه نوآوری تعریف میشود و آنچه نوآوری را در مسیری قرار میدهد که خودش را تقویت کند، مواجه خواهید شد. برای تجهیز رهبران نوآور به ابزارهای ارتباط با نوآوری نیاز به چارچوب منسجم و جامعی است که به آنها اجازه دهد تا گفتوگوهایی با ذینفعان متفاوت درمورد نوآوری در سازمان داشته باشند. چارچوب آمده در این لینک درصدد ایجاد درک واضحی از محتوا و مفهوم نوآوری متکی به خود است: