دنیایی که بازاریابان صنعتی در آن زندگی میکنند، فضایی کاملاً دینامیک است. رسانههای موبایل، اجتماعی و همچنین حضور حجم بالایی از اطلاعات تنها تعدادی از عناصر مختلفی است که در دهه گذشته در برابر آمیخته بازاریابی صنعتی قد علم کرده و هر یک بهنوعی منجر به تغییر نگرش مدیران بازاریابی صنعتی نسبت به نقش خودشان شده است.
با ورد مسئولیتهای جدید و همچنین پیدا شدن چشماندازهای جدید، چالشهای پیش روی جدید هم از راه میرسند. خواه این چالش مدیریت زمان باشد، یا نرخ بازگشت سرمایه یا هدفگذاری، بههرحال بازاریابان در هیچ دورهای مثل دوره کنونی با چالشهای مختلف روبرو نبودهاند. اما حتی این چالشها هم فرصتهای نادر و کمیابی را در اختیار آن دسته از بازاریابانی قرار میدهد که آمادگی روبرو شدن با آنها رادارند.